Ugrás a fő tartalomra

A htk01 (konnektivista) képzés nevelő hatása

A képzés során bár észrevétlenül ugyan, de észre kell vennünk magunkon annak nevelő hatásait.

A csoportos jelenlét és közösségi tényezők alapján, a közös munkavégzés okán az alábbi tényezők jelennek meg:
  • Ellenőrzés (a tömegek felügyelik a leírtakat, alakítják a tartalmat)
  • Segítségadás (a közösségi szemlélet növeli a bizalmi tényezőket és mélyíti a tudást)
  • Ösztönzés (a mentorok és a tanulók egymást is ösztönzik)
A fenti hármas óriási befolyással bír a szokásainkra, így ezeknek szokásformáló ereje van.

Gondoljunk csak bele nem változtak meg információszerzési szokásaink? A kurzus nem befolyásolta a kapcsolatkialakítási szokásainkat? Netalántán tanulási szokásainkat?

Ugyanakkor a kurzus során, a személyes blogokon, az élő közvetítéseken, a csatolt irodalmakon illetve a reflexiókkal ellátott témafelvetéseken keresztül szembesülhettünk azzal, ahogyan megpróbálják a résztvevők egymást meggyőzni. És ebben tevékenyen magunk is részt vállalunk, saját bejegyzéseket hozunk létre, gondolatokat közlünk, igyekszünk befolyásolni (még ha a jó értelemben is) a másikat, a közösséget. Hatalmas meggyőzésformálás történik.

Magatartásunk is változik, fejlődik empatikus készségünk, nyitottabbak leszünk, jobban megbízunk másokban.

A lista persze nem véges. Előre hát, lehet folytatni :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese